Oknoplast stawia na szkolenia dla pracowników

Dodano: wtorek, 09 stycznia 2018 09:12
Oknoplast stawia na szkolenia dla pracowników

Zarządzanie, sprzedaż, a może programowanie? Inwestycja w rozwój pracownika w interesującym go obszarze staje się coraz popularniejszą praktyką wśród nowocześnie funkcjonujących firm, wspierających w zdobywaniu nowych kompetencji. Szkolenia dla pracowników to już  standard wśród liderów rynku, którzy chcą pozyskać i utrzymać najlepszych specjalistów w swoich strukturach.

Wyjątkowo elastyczne i wszechstronne rozwiązanie w tym zakresie zaproponowała chętnym Grupa Oknoplast, oferująca swoim specjalistom różnorodne kursy internetowe Skillveo dostępne w dowolnym miejscu i czasie.

Nadal jednak wiele przedsiębiorstw uzależnia ścieżkę rozwoju zatrudnianych ekspertów wyłącznie od zajmowanego stanowiska lub proponuje im tradycyjną formę kursów. Takie stacjonarne szkolenia pochłaniają dużo czasu, niejednokrotnie kolidując z obowiązkami zawodowymi, przez co wielu pracowników musi z nich rezygnować. Grupa Oknoplast postanowiła wyjść naprzeciw tym wyzwaniom, proponując 100 ochotnikom dostęp do internetowej platformy szkoleniowej Skillveo, gdzie znajdziemy kursy o bardzo zróżnicowanej tematyce obejmującej zagadnienia związane m.in. z pakietem Office, zarządzaniem, programowaniem, marketingiem, sprzedażą czy grafiką. Efekt przerósł najśmielsze oczekiwania - już przez pierwsze dwa miesiące funkcjonowania systemu pracownicy zrealizowali 317 godzin szkoleń.

Po dwóch miesiącach działania platformy okazało się, że największym powodzeniem wśród pracowników producenta okien i drzwi cieszyły się kursy programowania, które stanowiły aż 25% zrealizowanych kursów. Spośród 4251 odbytych lekcji 22% dotyczyło z kolei pakietu Office, a 17% - grafiki komputerowej.

Wprowadzenie wszechstronnego systemu szkoleniowego w jasny sposób pokazało, jak szerokie i zróżnicowane zainteresowania mają nasi pracownicy. Cieszymy się, że możemy wspierać ich na drodze rozwoju obejmującej praktyczną wiedzę z wielu odrębnych, ale i pokrewnych dziedzin, mówi Joanna Jeziorowska, Dyrektor Personalny Grupy Oknoplast. Na szczególną uwagę zasługuje również niesłabnące zainteresowanie poszczególnymi kursami. Aż 98% osób aktywnie uczestniczyło w szkoleniach, a średni czas spędzony na platformie wyniósł 194 min. To bardzo dobry wynik, świadczący o zapotrzebowaniu na podobne możliwości rozwijania kompetencji, tym bardziej, że były to szkolenia dla chętnych.

Co istotne, wyniki przeprowadzonej analizy jednoznacznie pokazują, że pracownicy Oknoplast wyjątkowo chętnie szkolili się w weekendy oraz wieczorami, czyli wtedy, kiedy mieli na to czas i ochotę. Najczęściej wybieranym dniem na dokształcanie się była niedziela, z kolei najdogodniejszą dla uczestników kursów porą okazały się okolice godziny 21.00.

Wybór pracowników w zakresie wieczornych i weekendowych szkoleń jest dla nas sygnałem, że doceniają oni elastyczne podejście. To od każdego z nich zależy, kiedy chce zdobywać dodatkową wiedzę i umiejętności. Ułatwieniem w efektywnym przyswajaniu informacji jest też skondensowany charakter poszczególnych kursów. Trwają one kilka minut, dzięki czemu możemy utrzymać wysoki poziom koncentracji od początku do końca, a następnie sprawdzić się w krótkim teście. Duże zainteresowanie szkoleniami zawdzięczamy więc nie tylko tematyce kursów, lecz także ich formie, tłumaczy Joanna Jeziorowska, Grupa Oknoplast.

Biorąc pod uwagę sukces wdrożonego systemu, firma zdecydowała się na przedłużenie cyklu szkoleń, największą zaletę widząc także w możliwości rozbudowania platformy o swoje własne szkolenia. Obecnie pracownicy Grupy Oknoplast zdobywają zatem kolejne przydatne umiejętności.

źródło i zdjęcie: Oknoplast