Aromamarketing - nowe narzędzie marketingowe w FAKRO

Dodano: wtorek, 08 sierpnia 2017 13:10

Działalność FAKRO idealnie wpisuje się w najnowsze marketingowe trendy. Siedziby FAKRO zostały wyposażone w dozowniki z zapachem firmowym. Unikatowy zapach skomponowany jest z przeplatających się nut jabłka i bergamotki, które zestawione są ze współgrającymi aromatami drzewa sandałowego, oliwnego oraz cedru, a także szczypty wanilii.

Ludzki mózg jest tak zbudowany, że zapamiętuje zapachy bardzo często kojarząc je z konkretnymi produktami, miejscami czy przeżyciami. Możemy zapomnieć obraz, dźwięk, ale zapach na długo zostaje w naszej pamięci. Marketerzy postanowili to zjawisko wykorzystać jako narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej. Tak powstał aromamarketing.

Zapach w firmie FAKRO można poczuć przekraczając próg recepcji, sal konferencyjnych, sal szkoleniowych i montażowych. Zapach prezentowany będzie również w wybranych salonach oferujących stolarkę pionową INNOVIEW podkreślając wyjątkowość okien fasadowych, ich najwyższą jakość i ekskluzywny styl.

Dla szerszego grona zapach FAKRO dostępny jest również w postaci gadżetu - ożywczego odświeżacza samochodowego.

Obecnie marketing zapachowy to jedna z dziedzin wspierających sprzedaż bezpośrednią. Właściwie dobrany aromat może skutecznie wpływać na człowieka, na jego nastrój, samopoczucie, decyzje. Zapachu nie można zignorować, jest odbierany niezależnie od naszej woli, a odpowiednio dobrany sprawia, że Klienci identyfikują go z firmą i postrzegają jako bardziej ekskluzywną, sprzedającą produkty o wyższej jakości, komentuje Sławomir Gawlik - Dyrektor Marketingu Grupy FAKRO.

źródło i zdjęcie: FAKRO