Wydarzenia

Mikołaj Placek, Prezes Zarządu firmy OKNOPLAST, panelistą w debacie o patriotyzmie gospodarczym w Sejmie RP

Dodano: 06 lipca 2016

27 czerwca w siedzibie Sejmu RP fundacja "Marka dla Polski" już po raz drugi zorganizowała debatę pt.: "Rola gospodarki i polskich przedsiębiorców w budowie marki kraju. W jaki sposób promować polskie produkty i usługi?" Jednym z uczestników dyskusji był Mikołaj Placek, Prezes Zarządu firmy OKNOPLAST.

Mikołaj Placek, Prezes Zarządu firmy OKNOPLAST, panelistą w debacie o patriotyzmie gospodarczym w Sejmie RP

Debata odbyła się ponadto z udziałem m.in.: Piotra Moncarza - Profesora Uniwersytetu Stanford, Karola Zarajczyka - Prezesa Ursus SA, Marcina Bemego - Właściciela Audioteki oraz Michała Pękały - Właściciela portalu Znany Lekarz. Wśród uczestników zaproszeni zostali również przedsiębiorcy, branżowe organizacje gospodarcze, m.in.: PKO BP, Adamed, Dr Irena Eris, PZU SA, Polpharma czy Grupa Azoty.

Podczas debaty paneliści dokonali próby znalezienia odpowiedzi na temat narzędzi budujących silne polskie marki. Pojawiły się opinie dotyczące możliwości wspierania przedsiębiorców w ekspansji zagranicznej oraz promowaniu polskich produktów i usług za granicą jak i na polskim rynku.

W trakcie dyskusji poruszono temat m.in. problemów związanych ze sprzedażą polskich produktów na rynkach zagranicznych, faktycznego stanu rodzimej gospodarki oraz mocnych stron krajowych produktów. Dyskutowano również nad jakością współpracy przedsiębiorstw z uczelniami i ośrodkami akademickimi czy wspieraniem polskiej twórczości za granicą.

OKONOPLAST to przedsiębiorstwo z w pełni polskim kapitałem, które w tym momencie plasuje się na piątym miejscu jako największy producent okien PVC w Europie, dystrybuując swoje innowacyjne produkty w 13 krajach europejskich, do których należą m.in.: Niemcy, Francja, Włochy czy kraje skandynawskie. Firma przygotowuje się również do wejścia na rynek brytyjski

Jako jeden z największych producentów stolarki okiennej w Europie mamy duży wpływ na stan polskiej gospodarki i naszą misją jest wspieranie krajowego potencjału, powiedział Mikołaj Placek.

- Wprowadziliśmy innowacje, które dzisiaj są standardem branży stolarki okiennej w Europie. Firmy niemieckie, francuskie i włoskie podążają za nami. To pokazuje, że nasze polskie produkty są unikatowe i wyprzedzają w nowoczesnych rozwiązaniach zagraniczną branżę - dodaje.

W skład Grupy OKNOPLAST wchodzą trzy firmy: Oknoplast, WnD i Aluhaus. Posiadają one łącznie ponad 2 500 salonów sprzedaży w całej Europie i planują zwiększyć ich ilość o 10 proc. W perspektywie dwóch najbliższych lat Grupa OKNOPLAST planuje stworzyć centrum logistyczne, a w przeciągu pół roku usprawnić logistykę dostaw.

- Nie chciałem sprzedawać produktu najtaniej. Nie chciałem również podążać za większością polskich przedsiębiorców, którzy w latach dziewięćdziesiątych oferowali klientom okna słabej jakości konkurując tylko ceną. Obecnie moim celem jest stworzenie trendu w Europie: pokazanie, że my Polacy jesteśmy w stanie zrobić okna lepszej jakości, okna dużo bardziej innowacyjne od tych, które oferuje polska i zagraniczna konkurencja - mówi Mikołaj Placek.

Źródło: Oknoplast