Wydarzenia

Podsumowanie roku 2015 w Grupie Deceuninck

Dodano: 07 marca 2016

Do wyjątkowo udanych zaliczy rok 2015 międzynarodowa Grupa Deceuninck, do której należy działająca w Polsce firma Inoutic. Jeden z największych w Europie dostawców tworzywowych systemów okiennych oraz tarasowych i elewacyjnych zanotował w tym okresie znaczącą poprawę sprzedaży do poziomu 644,5 mln EUR (+16,6%).

Podsumowanie roku 2015 w Grupie Deceuninck

Uzyskanie tak doskonałych rezultatów na koniec 2015 roku było możliwe dzięki pozyskaniu przez Grupę Deceuninck na światowych rynkach nowych Klientów, udanej akwizycji tureckiego producenta profili okiennych - firmy Pimapen oraz poprawie wydajności operacyjnej poszczególnych spółek. Poniesione w ubiegłym roku nakłady inwestycyjne zaowocowały rozbudową infrastruktury i rozwojem nowych produktów. Na uzyskane przez Grupę Deceuninck wyniki wpłynęła z pewnością pozytywna sytuacja gospodarcza w Stanach Zjednoczonych, w Wielkiej Brytanii oraz na południu Europy.

Rok 2015 był bardzo dobrym rokiem dla Grupy Deceuninck. Poprawa efektywności produkcji i ścisła kontrola kosztów pozwoliły nam na osiągniecie marży EBITDA powyżej założonych planów. Rozpoczęliśmy współpracę z nowymi Klientami w Europie Zachodniej, Ameryce Północnej, Turcji i na rynkach wschodzących oraz przeprowadziliśmy niezwykle korzystne dla przyszłości Grupy inwestycje kapitałowe. Sukcesem zakończyła się także emisja naszych obligacji, dzięki której uzyskaliśmy aż 40 mln euro na sfinansowanie dalszego wzrostu, w tym m.in. budowy dwóch nowych zakładów w Turcji i na zachodnim wybrzeżu USA, wyjaśnia Tom Debusschere, CEO Grupy Deceuninck.

Zarząd firmy zapowiada w 2016 roku kontynuację strategii na rzecz dalszego rozwoju działalności Grupy. Wysiłki należących do niej firm będą się skupiać przede wszystkim na wprowadzaniu na rynek nowych, innowacyjnych produktów oraz zapewnieniu Klientom na całym świecie najwyższej jakości serwisu. Dalsza poprawa wyników finansowych Grupy Deceuninck będzie jednak zależała nie tylko od zwiększenia zdolności produkcyjnych w Turcji i Stanach Zjednoczonych oraz inwestycji w efektywność produkcji, ale także od sytuacji na rynkach końcowych producenta, w tym przede wszystkim od kursu walut i cen surowców.

źródło i zdjęcie: Grupa Deceuninck