Wydarzenia

"Opór ma sens" - kampania antywłamaniowa Roto w Niemczech

Dodano: 26 lutego 2015

Więcej bezpieczeństwa, korzyści, uwagi, więcej klientów - tą czteropunktową propozycją Roto z rozmachem rozpoczęło kampanię antywłamaniową w Niemczech. Celem kampanii jest z jednej strony zachęcenie konsumentów do konkretnych inwestycji w okna, a z drugiej dostarczenie partnerom rynkowym bodźców do rozwoju.

"Opór ma sens" - kampania antywłamaniowa Roto w Niemczech

Roto rozpoczyna kampanię antywłamaniową pod hasłem "Opór ma sens" poruszając temat niezwykle istotny dla społeczeństwa i dając jednocześnie branży doskonałą okazję do rozwoju. Chcemy aktywnie przyczynić się do wykorzystania tej szansy, wyjaśnił inicjator projektu. Oficjalny start kampanii ogłoszono podczas 9. Międzynarodowej Konferencji Prasowej, zorganizowanej pod koniec ubiegłego roku przez dywizję Technologii okien i drzwi.

Konsekwentna strategia

Kampania antywłamaniowa Dywizji Technologii okien i drzwi oraz Okien dachowych i systemów solarnych Roto w Niemczech to nowoczesna koncepcja marketingowa: niesie jasny przekaz, oferuje pakiety działań sieciowych i wspiera profesjonalną przedsprzedaż. Jak wyjaśnił Udo Pauly - dyrektor marketingu Roto - centralnym punktem kampanii jest mikrostrona www.quadro-safe.com, zawierająca informacje na temat Roto Quadro Safe, materiały do pobrania oraz linki do zarejestrowanych producentów okien i drzwi.

Dwa bloki i dokładny timing

Realizacja kampanii zatytułowanej "Opór ma sens" przebiega kilkuetapowo. Od listopada 2014 r. Roto informowało o kampanii prasę branżową oraz zachęcało do udziału producentów i dealerów okien. Dla zaangażowanych w kampanię firm przygotowano pakiety informacyjne, ułatwiające pracę w punkcie sprzedaży. Pakiet składał się z broszury informacyjnej dla użytkowników okien, naklejki do wykorzystania w salonie wystawowym lub w punkcie sprzedaży oraz wsparcia PR.

Ostatni element pakietu to przykładowa prezentacja, zdjęcia z opisami oraz zwięzły przewodnik nt. realizacji kampanii. Dodatkowo, zarejestrowani na mikrostronie sprzedawcy i producenci mają do dyspozycji szablony reklamowe do wykorzystania we własnym punkcie sprzedaży, które mogą spersonalizować, wykorzystując logo swojej firmy.

Od lutego 2015 r. rozpoczęła się na terenie Niemiec komunikacja do użytkowników okien. Również w tym względzie Roto zaplanowało szerokie spektrum działań - od prospektu informacyjnego i informacji w mediach społecznościowych, po nietypową dla tej branży kampanię w radiu. Składają się na nią zarówno wywiady z ekspertami, jak i emisja 30-sekundowych spotów reklamowych w wybranych rozgłośniach. Działania te zapewniają Roto dotarcie do ok. 25 mln niemieckich konsumentów.

Można spodziewać się, że ze względu na miliony użytkowników mediów społecznościowych działania w tym obszarze i w zakresie PR również przyniosą efekty, ale na tym etapie trudno oszacować ich skalę. Każdy z kanałów komunikacji kieruje na mikrostronę www.quadro-safe.com, a tym samym do zarejestrowanych partnerów handlowych.

Dobre powody, by wziąć udział w kampanii

W oknach fasadowych kampania Roto Quadro Safe opiera się na uniwersalnej grupie produktowej, jaką są okucia rozwierno-uchylne Roto NT. Cztery rozwiązania, które stanowią skuteczną ochronę przed włamywaczami to: klamki okienne zamykane na klucz, zabezpieczenie klamki przed przewierceniem od zewnątrz, grzybkowe rolki ryglujące oraz zaczepy antywyważeniowe.

Dla producentów okien z okuciami Roto ta profesjonalna kampania jest doskonałą szansą na zwiększenie obrotów i dochodów, dzięki pozyskaniu nowych klientów oraz sprzedaży dodatkowych usług. Inne pozytywne skutki udziału w kampanii Roto to odróżnienie się od konkurencji oraz poprawa wizerunku przez wykazanie się specjalistycznymi kompetencjami. Jak widać, istnieje cały szereg dobrych powodów, by wziąć udział w kampanii Roto oraz zachęcić konsumentów do stawienia oporu włamywaczom, podsumował Udo Pauly.

źródło i zdjęcie: ROTO