Wydarzenia

Trwa III nabór do Branżowego Programu Promocji

Dodano: 01 października 2013

Dotychczasowa realizacja BPP polskich okien i drzwi została wysoko oceniona przez Ministerstwo Gospodarki. Świadczy o tym m.in. otwarcie trzeciego naboru do Programu, na który przeznaczono środki w wysokości ok. 2,5 mln zł.

Trwa III nabór do Branżowego Programu Promocji

Realizatorem Branżowego Programu Promocji (BPP) polskiej stolarki budowlanej jest Konsorcjum POLSKIE OKNA i DRZWI stworzone przez Związek Polskie Okna i Drzwi, ASM - Centrum Badań i Analiz Rynku Sp. z o.o. oraz firmę ELTAR.

Firmy mogą zgłaszać się do udziału w trzeciej edycji BPP od 1 lipca do 31 października br. Do tej pory, chęć uczestnictwa w najnowszym naborze zadeklarowało ok 12 przedsiębiorstw. Polska branża stolarki budowlanej dzięki BPP może być wreszcie postrzegana jako nowoczesny, stale rozwijający się sektor polskiej gospodarki, powiedział Janusz Komurkiewicz, Prezes Zarządu Związku Polskie Okna i Drzwi, otwierając spotkanie informacyjne na temat stanu realizacji BPP. Jego zdaniem, Program jest "korzystny dla Polski, całej branży i poszczególnych firm".

Zorganizowane przez Związek POiD, wydarzenie odbyło się 20 września 2013 r. Uczestniczyli w nim dziennikarze oraz przedstawiciele firm zainteresowanych informacjami na temat trzeciego naboru do Programu.

Do tej pory w ramach BPP, Konsorcjum Polskie Okna i Drzwi zrealizowało wspólne stoisko targowe m. in. w: Poznaniu (BUDMA), Monachium (BAU) i Brnie (IBF). Podczas spotkania Elżbieta Tęsna, prezes firmy ELTAR (lider Konsorcjum), zaznaczyła, że wiele firm nie mogłoby uczestniczyć w targach, gdyby nie brały udziału w Branżowym Programie Promocji. Według niej, działając indywidualnie, niektóre przedsiębiorstwa nie miałyby szans na przyznanie im powierzchni targowej. W październiku polska misja obecna będzie w Mediolanie (MADE EXPO), a w listopadzie w Paryżu (BATIMAT).

Szczególny nacisk realizatorzy Branżowego Programu Promocji położyli również na kontakt z dziennikarzami branżowymi z krajów Unii Europejskiej (również z tych krajów UE, które nie zostały objęte Programem). Chcemy promować na rynkach objętych programem polską innowacyjną branżę stolarki budowlanej, tłumaczy Paweł Wróblewski, Dyrektor Związku Polskie Okna i Drzwi.

W ramach BPP zrealizowano m.in.: film reklamowy nt. branży polskiej stolarki okiennej i drzwiowej, który będzie prezentował osiągnięcia i perspektywy rozwoju branży, ulotki reklamowe, obcojęzyczne newslettery oraz wyjazdy studyjne dla dziennikarzy.

źródło i zdjęcie: Związek POiD